Po co zaglądać do Pisma Świętego?

by - 14:26

Jak czytać Pismo Święte?
Czytam i czytam, i nic z tego nie rozumiem. 

Tak było dotychczas. "Jako pokutę przeczytaj sobie dowolny fragment z Pisma Świętego". Całe szczęście- myślałam. Można przeczytać krótki i po sprawie. Tak zazwyczaj było. Krótki fragment przeczytany bez zastanowienia i pokuta "z głowy".

Całe szczęście, że tak już nie jest. I mam nadzieję, nigdy nie będzie. 

Babcia mądrze mówiła "Przymuszony pacierz Panu Bogu niemiły".

Teraz kiedy mam przymusową chwilę na leżenie i świat oglądam z perspektywy łóżka, odkrywam na nowo sens Najpiękniejszej Książki Na Świecie. 

Po co w ogóle do niej zaglądam?
  • po pomoc- kiedy nie mogę sobie ze sobą poradzić
  • po radę- jak zachować się w danej sytuacji
  • po nadzieję- kiedy wydaje mi się, że życie traci sens
  • po mądrość- by stać się bardziej rozważną
  • po poradę małżeńską- jak zachować się w stosunku do męża
  • po wiedzę przyrodniczą- czytam opisy natury i zachwycam się
  • po wiarę- Chrystus jest niezmienny, uzdrawiał wczoraj i dziś też uzdrawia
  • po wiedzę niczym z poradnika- jak wychowywać dziecko, jak kochać siebie i innych
  • itd.
Po co kupować tony książek i poradników kiedy mamy w jednej zawarte wszystko czego szukamy? Wystarczy zagłębić się w nią tylko i trochę pomyśleć. 

Leżę i czytam prawie codziennie. Zachwycam się! Ale to oczywiste! Czemu wcześniej na to nie wpadłam!

A teraz kilka perełek- wskazówek:

"Niesłusznie nie sprzeczaj się z nikim,
o ile ci zła nie wyrządził"  (Prz 3,30)

"Mądrzy dostąpią chwały,
udziałem głupich jest hańba"   (Prz 3,35)


"Nie mów: «Ukryję się przed Panem
i któż z wysoka o mnie pamiętać będzie?
W wielkim tłumie nie będę rozpoznany
i czymże jest moja dusza w bezmiarze stworzenia?»" (Syr 16,17)

"Szczęśliwy mąż,
który nie idzie za radą występnych,
nie wchodzi na drogę grzeszników
i nie siada w kole szyderców"  (Ps 1,1)


Od hejterów strzeż nas Panie

"Ja zaś pokładam ufność w Tobie, Panie,
mówię: «Ty jesteś moim Bogiem».
W Twoim ręku są moje losy: wyrwij mnie
z ręki mych wrogów i prześladowców!"  (Ps 31,15-16)

W najbliższym czasie postaram się przygotować specjalne cytaty motywacyjne. Pismo Święte może dać Powera!

Ściskam mocno i czekam na Wasze cytaty.

You May Also Like

0 komentarze

Instagram